|
Ten
behoeve van een afscheidsrit voor een spoorwegpersoneelslid van de
standplaats Zutphen werd loc 1501 van stal gehaald, om met twee
barrijtuigen aan de haak een extra rit te rijden. Hier heeft de trein
Oss West net achter zich gelaten, en rijdt nu verder richting
's-Hertogenbosch.
Datum: 20 juni 2003 |
|
Op de
vroege zaterdagochtend in Aachen West (D) was het een drukte van
jewelste. Links komt loc 241 804 met een trein uit Montzen (B)
binnenrijden, linksmidden staan twee locs Br.140 en een Br.152. Rechts
staat ook een Br.152 met een trein gereed voor vertrek.
Datum: 21 juni 2003 |
|
Op
het goederenemplacement van Aachen West stonden ook deze twee locs
Br.185.
Datum: 21 juni 2003 |
|
Wat
verderop in Aachen, aan de lijn naar Montzen (B) (Lijn 24), kwam
NMBS-loc 5530 met een gemengde trein uit de richting Montzen de heuvel
af rijden.
Datum: 21 juni 2003 |
|
In
Aachen West stond ook loc 185 CL-004 van privé-maatschappij Hoyer
opgesteld. Datum:
21 juni 2003 |
|
Aan de
Duitse zijde van de Gemmenicher tunnel kwamen locs 225 025 en 225 029
met een containertrein aan de haak de tunnel uitrijden, richting Aachen
West.
Datum: 21 juni 2003 |
|
Loc 241
802 komt met een Volvotrein door Gemmenich (B) richting Montzen.
Datum: 21 juni 2003 |
|
Niet
lang daarna kwamen locs 6268 en 6271 ook langs Gemmenich onderweg naar
Montzen. De reeks 62 is op het traject Montzen (B) - Aachen West (D) een
zeldzame verschijning, i.v.m. hun beperkte vermogen t.o.v. andere locs,
wat op dit steile traject van essentieel belang is. Wellicht had het
iets te maken met de recente buitendienststelling van de reeks 51, welke
hier hun laatste levensdagen sleten.
Datum: 21 juni 2003 |
|
I.v.m.
werkzaamheden aan het viaduct in Moresnet (B) werd er aan het eind van
de ochtend enkelspoor gereden tussen Montzen en Gemmenich. Later op de
dag zullen beide sporen buiten dienst gaan, hierover later meer. Op de
foto komen de locs 225 026 en 225 028 linkerspoor richting Aachen West
door Gemmenich.
Datum: 21 juni 2003 |
|
Losse
loc 241 802 naar Aachen West trekt in Gemmenich op nadat het sein veilig
gezet is om te wisselen naar het rechterspoor.
Datum: 21 juni 2003 |
|
Niet
lang daarna kwam loc 241 803 met een autotrein langs...
Datum: 21 juni 2003 |
|
...
gevolgd door de 225 029 met een gemengde trein,...
Datum: 21 juni 2003
|
|
... de
5524 en 5541 met een gemengde trein,...
Datum: 21 juni 2003
|
|
... en
de locs 225 028 en 225 026 met een kort gemengd treintje. Helaas schoof
de zon achter een van de weinige wolken die dag.
Datum: 21 juni 2003
|
|
Losse
loc 225 029 onderweg naar Aachen West.
Datum: 21 juni 2003
|
|
In
Montzen stonden de locs 225 026 en 225 028 gereed voor vertrek naar
Aachen West. De laatste trein over het viaduct van Moresnet dat weekend,
de daarop volgende treinen zouden omgeleid worden via Welkenraedt en
Aachen Hbf.
Datum: 21 juni 2003 |
|
In
Montzen stonden twee enorme constructies, met daarin nieuwe brugdelen
voor het viaduct van Moresnet. Deze constructies reden stapvoets over
twee sporen van Montzen naar Moresnet.
Datum: 21 juni 2003 |
|
De
eerste contructie onderweg van Montzen naar Moresnet, wordt stapvoets
geduwd door twee spoorkranen.
Datum: 21 juni 2003
|
|
De
enorme constructie op het beroemde viaduct van Moresnet.
Datum: 21 juni 2003
|
|
Nadat de
'poten' van de constructie op de pijlers van het viaduct stonden, kon
het oude brugdeel naar beneden getakeld worden, waarna het nieuwe op
dezelfde plek gemonteerd zou worden.
Datum: 21 juni 2003 |
|
Ondergaande
zon met op het viaduct nog wat werkmaterieel. Het einde van een
geslaagde dag, maar nog niet het einde van de werkzaamheden aan het
viaduct, deze gaan nog twee dagen door, en daarna zullen nog
verscheidene weekends van buitendienststelling volgen.
Datum: 21 juni 2003 |