Foto's week 9, 2005

De machinist van deze stoptrein naar 's-Hertogenbosch, liet tijdens de haltering in Oss West even het 'gevarensein' (2 rode en 1 gele lamp) zien op Plan T 518.

Datum: 27 februari 2005

Loc 6610 van ERS-Railways passeert met een omgeleide containertrein naar de Rotterdamse havens de Maasbrug van Ravenstein. 

Datum: 27 februari 2005

IRM 9480 als sneltrein naar Roosendaal dendert over de Ravensteinse Maasbrug.

Datum: 27 februari 2005

De ICR-rijtuigen hebben nog slechts enkele weken te slijten op de IJssellijn wanneer op 1 maart de 1743 een stam rijtuigen door de beginnende sneeuw te Oss West richting Zwolle duwt. Per eind maart zijn alle ICR-rijtuigen uit de sneltreindienst Zwolle-Roosendaal v.v. vervangen door IRM. Enkel in het weekend rijdt naast IRM ook nog mat'64 in deze treindienst...

Datum: 1 maart 2005

... echter als uitzondering is er natuurlijk vanalles mogelijk! Zo reden op (dinsdag) 1 maart de Plan V's 822, 838 en 461 als sneltrein van Zwolle naar Roosendaal, op de foto vastgelegd bij doorkomst te Oss West.

Datum: 1 maart 2005

Railion's class 66 met het nummer 266 453 passeert met een Opel-onderdelentrein naar Antwerpen (B) het stationnetje van Oss West.

Datum: 1 maart 2005

Een dag later werd precies dezelfde trein met precies dezelfde loc op een iets andere locatie vastgelegd: loc 266 453 met de Opel-onderdelentrein naar Antwerpen, kort na passage van Oss West, nabij Geffen.

Datum: 2 maart 2005

Later die dag begon het wat meer te sneeuwen, en werd loc 1734 met een stammetje ICR's naar Roosendaal in de sneeuw vereeuwigd op de Ravensteinse Maasbrug.

Datum: 2 maart 2005

De volgende dag lag er dan eindelijk sneeuw van betekenis. Niet zo extreem als in het noorden van het land, waar de late winter hier en daar voor een halve meter sneeuw zorgde, maar genoeg sneeuw voor nog een paar leuke winterplaatjes. IRM-stellen 9514 en 9480 stuiven als sneltrein naar Zwolle door Oss West.  

Datum: 3 maart 2005

Nabij Geffen komt loc 1753 met een sleepje ICR door als sneltrein naar Roosendaal.

Datum: 3 maart 2005

Plan V 841 verzekerde in zijn eentje de stoptrein naar Nijmegen. Aangezien dit in de uitlopers van de ochtendspits was, mag het duidelijk zijn dat het 'gezellig' was in die trein, die doorgaans met 6 bakken mat'64 gereden wordt! 

Datum: 3 maart 2005

Op 5 maart werd de Desiro van Siemens, welke in het land was voor proefmetingen met het nieuwe beveilingssysteem 'ETCS Level 2', door mP 3029 overgebracht van Zwolle naar Maastricht. Hier bij doorkomst te 's-Hertogenbosch. 

Datum: 5 maart 2005

... de Desiro zelf nog eens wat beter op de foto.

Datum: 5 maart 2005