|
Het
kleurrijke loccentrio 6454+6469+6402 staat in Venlo vertrekgereed met
een ertstrein richting de Maasvlakte. Links is de 6457 aan het rangeren
met een koppelwagen uit een ertsset.
Datum: maandag 18
december 2006 |
|
Tussen Maastricht en
Brussel rijdt tegenwoordig van maandag t/m vrijdag overdag een directe
intercity. Deze treinen worden gereden met I11-rijtuigen en een loc uit
de reeks 13. Een trein uit Brussel, geduwd door de 1354, nadert de
eindbestemming Maastricht, wanneer station Maastricht Randwyck
gepasseerd wordt.
Datum: woensdag 20
december 2006 |
|
Niet
veel later keerde de trein weer terug uit Maastricht, om Maastricht
Randwyck nog eens te passeren op zijn weg naar Brussel Zuid.
Datum: woensdag 20
december 2006 |
|
Naast de
NMBS en sinds kort ook Veolia, komt ook NS nog steeds in Maastricht
Randwyck. Plan V 899 als stoptrein uit Roermond, bij binnenkomst van de
eindbestemming Maastricht Randwyck. Datum:
woensdag 20 december 2006 |
|
De
videoschouwtrein van Eurailscout, de VST-05, is onderweg van Amersfoort
naar Amsterdam wanneer deze station Hilversum Noord passeert.
Datum: vrijdag 22
december 2006 |
|
Koploper
4053 en soortgenoot 4233 als intercity van Groningen naar Schiphol, bij
doorkomst te Hilversum Noord.
Datum: vrijdag 22
december 2006 |
|
Sinds de nieuwe
dienstregeling kampt de NS met een flink materieeltekort. Om dit tekort
op te vangen huurt men rijtuigen uit Duitsland. Deze gehuurde rijtuigen
rijden vooralsnog alleen tussen Deventer/Amersfoort en Amsterdam. Ze
rijden met loc voor en achter om op de eindstations niet de loc om te
hoeven laten lopen. Ook rijdt er in de stammen met huurlingen een ICK
BD-rijtuig mee. Onderweg van Amersfoort naar Amsterdam trekt de 1758 de
rijtuigenset en de 1743 door Hilversum Noord.
Datum: vrijdag 22
december 2006 |
|
In de
tweede set huurlingen rijden afwijkend twee ICK BD's mee. Deze set, met
voorop de 1774 en achterop de 1733, komt vanuit Amsterdam de
eindbestemming Amersfoort binnenrijden.
Datum: vrijdag 22
december 2006 |